WEKO3
インデックスリンク
アイテム
The semi-structured interview in educational research : issues and considerations in native-to non-native speaker discourse
https://honan.repo.nii.ac.jp/records/305
https://honan.repo.nii.ac.jp/records/305634da557-391a-4c03-ba2a-823df503bdb8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-06-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The semi-structured interview in educational research : issues and considerations in native-to non-native speaker discourse | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 英語教育におけるセミ・ストラクチャード・インタビュー : ネイティブとノン・ネイティブスピーカーのディスコースについての見解と考察 | |||||
著者別名 |
アダムソン, ジョン
× アダムソン, ジョン |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study has looked at the use of semi-structured interviewing in educational research between native speakers and non-native speakers of English. It has viewed this type of interviewing from various perspectives, particularly focusing on context, topic control, turn-taking and the interview as a speech event influenced by classroom discourse. It has argued that the role of context lays at an interface between conversation analysts and linguistic anthropologists who dispute the manner of its application in the process of interpreting interview discourse. Of particular significance in this discussion is the work of Briggs (1986) whose work in ethnographic interviewing is seen in this study as having important lessons for the semi-structured interviewer. | |||||
書誌情報 |
巻 23, p. 1-31, 発行日 2006-03-01 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1346-034X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11526999 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |